Každý určitě někdy držel v ruce reklamní dárek. Firmy dárky s logem nebo názvem své firmy používají velmi často jako propagační materiály. Každý marketingový specialista vám potvrdí, že tento druh marketingu má velmi dobré výsledky. Nic zvláštního za tím nehledejte. Za vším stojí obyčejná lidská povaha, která má ráda, když dostane něco zadarmo. Každého potěší, když dostane nějaký drobný dárek, i kdyby to měla být třeba jen propiska.
Proč firemní dárky?
V rámci podnikání spolu spolupracuje několik firem. Každá firma má svoje odběratele a dodavatele, a třeba na Vánoce chce vedení firmy udělat svým spřáteleným společnostem radost. Je běžné, že si vedení firem dává dražší dárky, jako je například alkohol nebo dárkové poukazy. Aby to zaměstnancům nebylo líto, chce většina firem dát alespoň nějakou drobnost také jim. Firmy, které si to mohu dovolit, poskytují i většímu počtu zaměstnanců hodnotnější dárky. Vzhledem k tomu, jaká je ovšem v poslední době situace na trhu, stále více firem potřebuje sehnat co největší počet dárků za co nejnižší cenu.
Firemní dárky fungují na principu reklamy, kterou má obdarovaný stále na očích, a přesto jej neobtěžuje. Většina lidí reklamy nemá ráda, protože je jí všude až příliš. Na dárkových předmětech většinou bývá logo nebo název firmy. Nemusí jít o obrovské logo přes celou šíři dárku, stačí bohatě menší logo. Když se v hodně zvolí firemní dárek, všichni, kteří ho dostanou, ho budou používat. A v tom právě tkví jeho síla. Není potřeba se lidem prodávat prostřednictvím placené televizní reklamy, protože stačí investovat mnohem nižší sumy do reklamních dárků. Výsledek bude možná ještě lepší, protože zatímco televizní reklamy spousta lidí vypíná, reklamní hrnek na kávu použije každý, i ten největší odpůrce reklam. Pokud tedy hledáte kvalitní reklamu za pár korun, firemní dárek je ideální.